Case
Heineken
Een unieke merkpropositie
Een unieke merkpropositie
CTRL+N heeft het boek “Alfred Heineken a tribute” gemaakt in opdracht van Heineken. Het boek is een eerbetoon aan Alfred Henry (Freddy) Heineken.
Het project begon met een uitgebreide ‘discovery fase’, waarin informatie werd verzameld over Alfred Henry Heineken. Voor een merk als Heineken is het essentieel dat de merkidentiteit goed behouden blijft.
Het boek dient als visuele handtekening. De afspiegeling van het karakter van het merk, de kernwaarden en de unieke merkpropositie van het bedrijf zijn hier in opgenomen.
Heineken
Heineken is een Nederlands biermerk dat in 39 landen haar bier brouwt. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Amsterdam en de activiteiten van het bedrijf zijn verspreid over de hele wereld.
Het recept voor het bier van Heineken is bijna 150 jaar onveranderd gebleven en de iconische flesjes met het welbekende logo zijn overal herkenbaar.
Op basis van een stilistische benadering ontwikkelde CTRL+N verschillende vormgevingen voor het boek.
Door gebruik te maken van hetzelfde kleurenpalet, de juiste typografie, logo’s en algemene visuele perceptie van de huisstijl werd een consistente en harmonieuze lay-out van het boek ontworpen. Voor meer informatie over hoe CTRL+N kosteneffectieve organische en betaalde sociale-mediacampagnes kan implementeren om uw bedrijf te laten groeien, kunt u contact met ons opnemen.