Case

Unilever

Case

Unilever

Engagement verhogen

Engagement verhogen

CTRL+N heeft in opdracht van Unilever de Customer Service & Operations van start-up Less uit handen genomen. Hieronder viel het beheren van de verschillende social kanalen en het creëren van social content.

Binnen dit project was klantcontact de leidraad bestaande uit het overbrengen van de merkboodschap, afhandelen van klachten en de bijbehorende opvolgingen hiervan. Vanuit de opgedane informatie zijn de content mix en social posts geoptimaliseerd om engagement te verhogen en interactie te stimuleren. Middels deze werkwijze werd Less effectief gepromoot op organische wijze.

Meer informatie

Over het bedrijf

Unilever

Less is een Unilever start-up, opgericht in 2017 om mensen slimmer en bewuster te laten wassen. Het bedrijf wil de consument bewuster maken van hun wasroutine omdat 90% van de mensen te veel wasmiddel gebruikt. Minder gedoe en vooral minder verspilling van wasmiddel. Met een eenvoudige aanpassing in de wasroutine maakt Less impact: op zowel de levensduur van de wasmachine als op het milieu. Om het ‘overdoseren’ aan te pakken en wassen weer ‘top of mind’ te maken, ontwierp Less een slim doseersysteem dat Nederlanders moet helpen de juiste hoeveelheid wasmiddel toe te voegen aan hun was.

Onze services


Het project startte met het onderhouden van het klantcontact. Door de implementatie van de juiste service tools werden processen als automatisering, documentatie en terugkoppeling met de klant geautomatiseerd.

We hebben gestandaardiseerde klantreacties ontwikkeld, retour- en refundacties in kaart gebracht en de dagelijkse klachtenafhandeling via zowel mail, telefoon als social kanalen verzorgd. Het uitgangspunt was het creëren van een soepel en servicegericht proces voor een uitstekende customer journey.

De kennis van de (potentiële) Less klant was de perfecte basis voor ontwikkelen van social content. Zo kon er direct ingespeeld worden op de feedback, kritische vragen en behoeften van de klant. Wij hebben het Instagramaccount beheert, voor zowel Instagram als Facebook copy geschreven en beeldcreatie gecoordineerd. Dit alles op basis van een strategische contentkalender die gecreëerd werd in samenwerking met een branding specialist. Als toevoeging op deze werkzaamheden zijn er periodiek blogposts geschreven en is het Pinterest account opgezet en beheerd. Voor meer informatie over hoe CTRL+N kosteneffectieve organische en betaalde sociale-mediacampagnes kan implementeren om uw bedrijf te laten groeien, kunt u contact met ons opnemen.

Bekijk Facebook

Clients